måndag 26 januari 2009

Varberg


Dom satte klockan på 3. Mitt i natten fick jag gå upp. Sen bar det i väg i bilen efter ett evigt packande och kaffekokande. Vi skulle i väg på nåt, jag skulle med. Dom packade ner alla roliga grejjer, jag plockade upp dom igen, dom packade ner igen...

Sov i bilen, sen när vi var framme fanns det massor av likar att spana in. Jag skällde faktiskt inte mest. Sen var det dags att springa runt som vi gjort hemma i leran. Peter, min gamla kennelhusse gick med mig. Matte och husse sprang runt och lekte pajas. Men det fanns ju mycket annat som var roligare... Speciellt hon som gick bakom mig. Jag blev utropad som 2:a, men blev nedpetad till 3:a för att hon där bak var ju roligare än att spana efter husse. Och jag är ju inte den som är den...Vad vill hon...hm...? Jahapp, en kullerbytta blev det och ner på plats 3. Men men...spring själv med någon retlig i bakhaserna nästa gång.

Min farsa, Hector var med, det gick ju bra för honom. Och Farmor Xanadou, hon vann, och kammade hem den finaste pokalen i slutet, ja hon är ju tjusig hon.


Här sitter jag i ridhuset där tävlingen var. Utanför fanns det gott om mumsig hästskit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar