tisdag 21 april 2009

Ringträning hemma med X-it


Lite paus i ringen

I kväll körde vi lite träning i ringen på plan hemma. Kristian och Hannas 18 månaders hane X-it från Team Bern var med. Även de skall ner till Jönköping på Lördag så det passar ju bra att träna ihop.
Han blir även en bra hjälp för mig att komma lite i "shape" till helgen, med några tillfällen tillsammans på heden hoppas husse att rullningarna skall vara obefintliga till helgen. Det är ändå långt mer än matte ens kan få in i sin stegräknare:)


Äntligen en grabb som orkar med min energi och lite till

I söndags var vi Habo på valpkurs, han är jätteduktig Norman, och det var väldigt nyttigt.
Efter körde vi lite på hindren, det gick snabbt att få över mig. Ingen tvekan här.

I går var vi uppe på Billingen med Andreas och de andra hundarna och tränade lite, men oooo det funkade inte alls i går, när Matte väl fått band på min frustration så kom Husse med bilen och då var jag igång igen. Kämpigt för Matte, men mest för mig. Men vi vill ju inte avsluta dagen så Yrsligt så när vi kom hem körde vi pyttekort på plan, lite inkallning, lite linförighet och mycket lek, det gick jättebra! Nöjd familj kunde krypa in i huset, slå på Cesar Millan och bara slappa.

2 kommentarer:

  1. Vad fin hon är Vilda!

    ses på lördag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    18 grader och sol, hoppas vi blir utomhus!

    SvaraRadera