tisdag 9 juni 2009

Så kom vi till slut till Lövsättra

Lördagkvällen startade med Stenåldersfest i Ekehagens forntidsby. Mycket folk och hundar, lekte med en trevlig hane och satt och myste vid elden. Dans och musik startade men då var det dags att packa in sig i bilen och fara ett par mil till Kicki och Niclas. Klockan var 12 när vi kom i säng och sen var det väckning 02.00 - hua...Matte o Husse hade glömt Vaccin och reg.bevis i Avxall så där rök en halvtimmes sömn...

In i dubbelbur med Uno och det var ytterst konstigt. Jag låg väl ner i en halvtimme på vägen upp, satt mest hela resan och nickade. Så smällde ekipaget med en grävling delar flög, polis larmades och skadat djur tjöt...hua. Matte hade också ställt vår packade väska med borstar, kammar, handukar och mackor på gården hos Kicki, den stod kvar där när vi anlände till Vallentuna. Äntligen framme så var det vi först på plats!! Vi trodde vi var sena...Ut ur burarna, sträcka på benen,,,Men sen muttrades det om att ringen såg ut som den där hemma...väldigt hemmasnickrat...och vart var kaffeserveringen undrade matte...

Snart kom någon av dem på att vi nog var på fel ställe. Husse som lyckats sova sig genom resan undrade hur vi kört fel men ändå lyckats hitta en ring mitt ute i skogen. För så var det...mitt ute i skogen, utan skyltning och med bomm som någon dvärg kunde koden på...

Väl mött på rätt plats en kvart därifrån hade modprov startat. Och sen började självaste utställningen, det gick bra för alla beathahundar. Och eftersom min kennelmatte Lottie har gjort en sådan himla bra redogörelse för tävlingarna så är jag lat nog och länkar dit.
Här på Beathabloggen kan ni läsa om det

För min del så skall det motioneras med matskålen. Jag har legat hela kvällen vid matplatsen och väntat på mer mat, nu snålas det.....så nu ger jag upp och går och lägger mig.


Uno och Peter. Ensam i sin klass, andraplacering bästa hanvalp

Macho, etta i sin klass, tvåa i bästa hane.

Snygga farmor Xanadou, givetvis BIR

5 kommentarer:

  1. Tack för bilderna.Och vilken resa.Det man inte har i huvudet!!! ja det får man väl ha någon annan stans.Ha det gött.

    SvaraRadera
  2. Ja, det man inte har i huvudtanken får man ha i bensintanken. Minnesresan slutade inte där. Jag körde sista biten, släppte av Nicke och Kicki i Folkabo och sen hem till Axvall. Sen slocknade jag som en gris och blev väckt av Anders vid halv 12 på natten. Han letade efter cigg och hittade Kickis bilnycklar i min jackficka...Så han ringde och väckte upp trötta familjen i Folkabo och var på väg att sätta sig i bilen till Folkabo igen mitt i natten, tur att de hade extranycklar till sin bil..
    Jag tror sömnbrist sätter sig på minnet, hoppas det i alla fall.
    Maria
    Maria

    SvaraRadera
  3. Ni är tokiga ni!! Tokiga hundmänniskor dras till varandra..så är det!

    SvaraRadera
  4. Och grattis till placeringen..Nu blir ni väl taggade till SSM.

    SvaraRadera
  5. Japp, skall bara se till att det är hud för en hund och inte två...
    Maria

    SvaraRadera