fredag 14 augusti 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig...


Gräsänkedagar med diverse pyssel gick i stöpet på en gång minsann. I går när jag skulle lägga mig så låg inte Winter där han brukar knoppa in. Han kommer väl tänkte jag och slog upp boken, efter typ 2 lästa blad hörde jag långsamma steg och ett pipande. Och där stod den lille likt en fotboll -igen. Men hur i allsindar har han kommit åt fodret? Det är ju Fort Knox på det. Jag sprang ner och fodret var orört inne i skrubben, men sen kom jag på Eukanubasäcken som jag gömt undan och där inne där den stod (innanför dörr) låg den "wide-open", jag fattar inte hur snabbt han lyckas att lirka upp klämmor och förslutningar....Jaha, jag tog ut honom men han orkade knappt gå och pep hela tiden, använde mina fådda tips om kräkning men inget hände, så jag ringde jouren som då sa att det brukar gå bra, men man vet ju inte....och det där sista vill man ju inte chansa på så jag bestämde mig för att fara ner tills jag kom på att bilen är ju i Umeå.....

Klockan är ett på natten och vem ringer man för att låna en bil? Frida ordnade detta på distans och en kompis till henne kom med en bil. Gud vad gulligt! Vilda fick vara kvar hemma hos Robin. Jag for ner med en pipande boll till Göteborg och väl inne i stan så körde jag ju fel hela tiden! J-vla stad! En timme snurrade jag nog runt och förbannade mig över GPS:en som jag inte fick med. Väl inne 04.00 fick Winter kräksprutor och fick upp en del, men inte så att de var helt nöjda. Så en röntgen var nästa steg och jag bad dem även hålla utkik efter grus och sten då detta är ett bekymmer. Ja, det är en halv grusplan därinne log veterinären så de ville behålla honom för att se att allt passerade ut . Jag bad dem remittera honom till Skara då jag ville lämna tillbaks bilen samt få mig lite sömn...Halv 12!! på förmiddagen lämnade jag Göteborg och mot Skara...fick stanna flera gånger och köpa glass, bilar, dricka- allt för att inte somna.

Väl inne i Skara gick det fortare,. Winter fick dropp och parafinolja och jag tog en taxi hem. Efter ett par timmars sömn tog jag en långpromenad med Vilda, det var riktigt skönt. Det känns att hösten är på väg, hög och klar luft har det varit i kväll. Sen ringde de från Skara och sa att mat och grus är på väg ut men då stenen inte kommit till tjocktarmen ännu behåller de gärna honom till i morgon (men han är glad och pigg), och han får gärna stanna där tills i morgon för min del, har ju ingen bil..... I natt kommer Anders och Frida med hundtransport, i morgon kväll blir det 40 årskalas -igen och sen på söndag - Habo. Det blir kul!

Så något garderobsröj blev det inte denna gång, nu skall vi ta fram innergrillen och grilla kycklingspett, Robin o jag.

7 kommentarer:

  1. Himmelns otur.Krya på sig.

    SvaraRadera
  2. Hjälp, så det kan gå!! Vilken olycka det kunde blivit!! Tur att det ordnade sig men vilken pärs.
    Ja, vi ses på söndag, pigga och krya hoppas jag.

    SvaraRadera
  3. Men jösses!
    Vilken otur! Hoppas det ordnar sig med allt!

    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Nu är han hemma igen - utskiten och glad!
    Maria

    SvaraRadera
  5. Skönt.Vad tror ni om Enköpingsutställningen den 19 september för Winter?lottie

    SvaraRadera
  6. Det kan ju vara kul. Vi får titta på det.
    Marria

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där. Cello var och är likadan.

    SvaraRadera