tisdag 17 november 2009

Puppyparty del2


Winter första veckan hemma i Axvall, Juli 09

Förra veckan var jag krasslig så jag stod över valpkursen. Idag var vi på igen.
Nyttigt för lille Winter det där. Och matte oxå. Man måste ju va himla rolig för att konkurrera med de andra små liven. Kamplek stod bland annat på menyn och där finner vi inga bekymmer. Jag är glad att han är så kamp och matglad. Lätt att styra upp honom med det.

Funderar på att bli lyxhustru, sälja bolaget och gå hemma och strosa. Anders ska givetvis jobba vidare och försörja sin bortskämda fru. "Då måste du ha mat klart till jag kommer hem" säger han. Det ska väl inte vara så svårt att klippa upp en korv ärtsoppa och slänga i kastrull tänker jag. Inte för jobbigt....Jag tänker att jag kan träna hund, sova och facebooka, fika och träna hund, måla och sova igen. Vore ju gött. "Du skulle aldrig klara det" säger Anders. "Du är ju arbetsnarkoman"
Men ett par månader i alla fall? Jo det vore perfekt.

3 kommentarer:

  1. Tror du skulle passa perfekt som lyxig hustru!

    SvaraRadera
  2. hmmm...jag gillar ju ärtsoppa.
    Tror också det skulle funka strålande...ett tag :)

    /Anders

    SvaraRadera