onsdag 25 november 2009

Valpskvalp i leran

Idag och i morgon är våran hundvakt bortrest så jag och Anders tar var sin dag och jobbar hemifrån.
Det är sån lyx, så jag ville ta första dan så får Anders ta morgondagen.Planerade min dag med en kortare morgonrastning först, därefter jobba och sen lägga spår under eftermiddagen. Men det var min plan - inte hundarnas. Klockan halv elva hade de nästan rivit ner allt som går att riva ner, medan jag i min iver försökte höra vad kunden sa i andra änden av telefonen.....Shit. På med regnkläder, packade ner leksaker för att gå till skogen och där göra upplet. På vägen vid skolan rusade 15 barn ut och bara ropade på hundarna. Kopplena var snorhala av allt regn och Vilda kunde verkligen inte hejda sin iver av alla dessa ungar. Nu höll jag på att koka....Usch kände att jag behövde ta tag i henne ordentligt, men inte framför ögonen på en klunga 1:a klabbare. Så jag sa lugnt- Vänd om och gå till er skola nu så ska jag och hundarna in i skogen.

Efter en timma var vi tillbaks dyblöta och nöjda.Tills jag gick in i duschen efter nån timme - då var Winter i gång igen. Han måste känna på sig att jag står i duschen....Japp, det går att hoppa upp på bänken och riva ner steken som skulle bli lunch. Tur var att den låg i plast och att den var stelfrusen, hoppas han fick den i huvudet tänkte jag surt med handduken runt kroppen och schampo i hela håret.

Sen var det dags för valpkurs klockan sex. Jo, det är riktigt kul tycker han. Speciellt de sista minutrarna när alla valpar fick ruscha runt i det fria. Både han och jag var leriga upp till öronen när vi klockan 20.00 satte oss i bilen och for in till kontoret i Skövde för att få iväg det sista materialet till DreamHack i helgen. Flera av spelutvecklarna var kvar och körde övertid och Winter fick åka hiss upp och ner, hälsa på nya människor och nosa in kontoren. Väl hem i bilen somnade han som en stock. Nu är det bara mat och en välbehövlig andra dusch kvar sen blir det sängen. I morgon är det Anders tur att ha en lyxdag med hundarna hemma. Hoppas dom är lika jäkliga då...:)

2 kommentarer:

  1. Hahaaaaaaaaaaaaa....
    Inga fritidsproblem eller..?????

    SvaraRadera
  2. Min dag med hundarna var hur lugn som helst, de sov hela dagen. Följde med mig ut på trappan när jag hade rökpaus, kanske kissade lite...å sen in och sova igen. De märker väl när alfahanen är hemma ^^

    /Anders

    SvaraRadera