söndag 24 januari 2010

Bevakning

Hemfärden vid slalombackens start, ner skulle vi ju....freestyle blev det!

En HÄRLIG dag på Kinnekulle, om någon trodde att kullen hade nått sin topp vid utsiktsrestaurangen så har ni fel. Det var allt en bit klättring till innan vi var uppe vid vårt slutmål. Och var mycket snööö!! Vid slalombanan fanns där en trapp sista biten under snömassorna(en trapp i alla fall på sommaren) .

Väl framme sen vid (ja, vart var vi nånstans egentligen??Jag fick en känsla från Andrei Tarkovskys film Stalker från 79. Ni som sett den vet vad jag menar.) Väl framme....körde igenom alla hundar på patrullstigen med Tuijas hjälp. Det var Winters premiär och vi kom fram till att jag inte ska vara figurant på honom. Alldeles för mattetokig, han kunde inte koncentrera sig på uppgiften. Med Anders ute i skogen gick det mycket bättre. Då fick jag ju chans att se hur han jobbade också, det var bra. Det var Umzas andra gång och det gick bra. Första gången hade hon tyckt det var lite otäckt, denna gång fanns inga spår kvar av det.

Grillning ute i snön och KAFFE:)) 7 kvadrats värme och 4 hanar fungerade ju alldeles utmärkt. Ingen som tjafsar med varann.

Vid halv 4 var det dags att packa ihop innan mörkret föll. Det var ju en bit ner till bilarna och lite instängda var vi av snön och fällda träd. Ner gick vi en annan väg och fick vända upp igen(no more smoking?)...och tillslut kom vi fram till slalombackens övre kant. Och det var det här jag hade fruktat hela vägen....hur i hela världen skall vi komma ner? Upp går ju bra, men ner....Tuija satte sig på baken och åkte ner med Qwerro mitt i slalombacken. Anders och Umza, Fredrik, Oskar och Eddie oxå tror jag. Jag var kvar längst upp till sista man njöt av min höjdskräck.....Feg som jag var tog jag trappvägen, men det blev en och annan vurpa.

Halv fem var vi tillbaks vid bilarna, då hade vi njutit av denna dag från 13.00.
Skönt, det var länge sen kroppen var så genomarbetad och mör. Hundarna sover rätt gött nu också. Tack för idag, vi får se om jag kommer ur sängen i morgon!

Tuija fick många fina bilder. Kolla även in qwerros sida under nyheter.


Är du knäpp matte?


Kanske jag ska börja inom försvarsmakten när jag blir stor

3 kommentarer:

  1. Hahaa, jag lovade ju att ni kommer att frivilligt sluta röka...!

    Bilder finns att titta på Marias tillkämpande på Niras sida...

    http://www.qwerro.se/Nira
    klicka på Kinnekulle den 24 januari

    Kram Tuija

    Kram Tuija

    SvaraRadera
  2. Åh,nästa gång SKA jag följa med och inte jobba! KRAM

    SvaraRadera
  3. Oj, är det födelsekalas hos er också???
    JÄTTE GRATTIS FRIDA PÅ FÖDELSEDAGEN!

    Kram Tuija

    SvaraRadera