onsdag 20 januari 2010

Magnetröntgen

Kostar 8-9 lakan. Magnetröntgen ingår inte i försäkringen. Winter måste magnetröntgas. Mellan 2 kotor i länden finns inte plats för någon disk. Jag tänkte köra IPOt, antagligen inte då. Jag är arg. Jag är ledsen. Jag är maktlös. Jag råkar ha hittat min drömhund. Jag vet inte om han har ont eller kommer att få ont. Jag måste magnetröntga, jag måste sälja en av bilarna. Lätt match. Vi har 2 för mycket, men det hjälper ju inte. Ryggen ser ju ut som den gör. Han kommer ju inte bli bra av röntgen, jag kommer bara att bli ett steg klokare på hur det egentligen står till där mellan kotorna. Och antagligen bara argare och mer maktlös. Det handlar inte bara om pengar, det handlar om kärlek helt enkelt.

11 kommentarer:

  1. Neeeeeejjjjjjjjj, det här är inte sant! Inte en till!
    ...är det där som jag visade eller?????

    Vi tänker på dig Maria och Winter samt övriga på familjen!

    Kram Tuija

    SvaraRadera
  2. Usch! Tänker på dig! Man är livrädd att det ska hända något sånt för ens drömhund...

    Varma hälsningar Jeanette och Samson

    SvaraRadera
  3. Inte kul:(
    Vi här i Bor tänker på er.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Stackars er! ni som precis mött ett dåligt besked om Vilda! Tänker på er och finns om ni behöver, är kanske inte till så stor nytta men finns! Håller tummarna!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi här i Hökerum tänker på er.

    Kram:
    Camilla Rolf Joakim och hundar

    SvaraRadera
  6. Tack så jättemycket alla. Just nu är det ganska surrealistiskt. Tänker gå och lägga mig och hoppas att vakna och att allt var en dröm. Tack igen!

    SvaraRadera
  7. Läste precis...
    herregud hur har ni märkt detta... tänker på er..

    Kram Monica

    SvaraRadera
  8. Hej
    JAg har precis fått reda på att Brille(om ni kommer ihåg oss ) har något som i röntgen resultatet hete övergångskota o är samma sak. Han har ju alltid rört sig lite orytmiskt på höger bak men han har ju varit stor o vuxit. Ska till en ortoped nu med honom men på SKK sa vet att det är ganska vanligt vad det nu innebär o beroende hur o var den satt så är prognosen god beroende på vad man ska ha hunden till. Simning som Brille har gjort i sex månader nu har haft positiv påverkan sa vet på SKK.Jag ser positivt på framtiden men jag har ju inte tänkt IPO utan spår o sök.
    Tänker på er o eran otur.
    Kramar från Christina o Brille

    SvaraRadera
  9. Hundarna med denna typen av ryggproblem får ofta svårare att spåra på OJÄMN mark och EJ RAKA SPÅR (serpentin) pga smärtan. Det här har kommit mer och mer hos schäfrarna och jag hoppas att man börjar undersöka och röntga ryggen och knäna på samtliga schäfrarna ihop med vanliga röntgen. Det måste väl ändå kännas bra att kunna veta att sin egen hund är fullständigt hel innan man kör järnet och framförallt avelsmässigt sett! Det kostar inte så mycket extra och avelsdjuren ska vara friska!!!!!!!!!!

    Vi ses ikväll
    kram tuija

    ps. Camilla skickar en länk till dig, där du kan läsa mer om denna sjukdomen....

    SvaraRadera
  10. Hej på er
    här kommer en länk där ni får klicka er fram via patientfall ang L7S1 SYNDROM
    Det är www.viskadalensdjurklinik.se hoppas att det lugnar lite

    kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Tack Camilla, ja om det är detta som är problemet så känns det ju hoppfullt igen! Jag har fått hem plåtar idag som jag skall skicka till Veterinärboden för ytterligare analys. Och Tuija, Det borde verkligen vara röntgen även på rygg och föras in i statistiken, speciellt när SLU menar att detta är genetiskt. Och CHRISTINA; Visst kommer vi ihåg dig! Jag hoppas att allt kommer att fungera bra för dig och Brille. Jag är övertygad om att du har koll på hans mående. Du var ju duktig med simningen redan tidigt. Till er ALLA ännu en gång.- Tack för era tankar! Det värmer.
    Maria

    SvaraRadera