lördag 9 januari 2010

Lev väl Exit!


Team Berns Excalibur ala Exit

Jag har lyckats missa ridhuset i två dar med hundträning. Bra jobbat Maria. Igår åkte jag hem från jobbet tidigare för att träna men tänkte bara ta mig en "power nap" innan klockan 14 då Bubblis och Tuija var där. Jag vaknade när de kom förbi efter träningen....:) Första arbetsdagen (får skylla på den). Lite fika och prat blev det i alla fall. Idag ringde Bubblis och vi bestämde oss för att träna på em efter hon varit och hämtat Matilda i Skövde. Ett sms kom som sa att de var på väg och jag väntade....men jag fattade ju inte att de var på väg till ridhuset utan trodde de skulle dyka upp här så där var dag nummer 2 utan träning i ridhuset. Men What? Vi ses ju där på söndag. Ill be there! Matilda och Bubblis fick varm choklad efter ett kylslaget ridhus innan de gav sig iväg till Kicki o Nicklas, själv var jag tvungen att sätta mig med förberedelser inför heldag med Grafisk produktion på Helliden. ICC-profiler, Cmyk konvertering, punktförstoring, akromatiskt repro, färgmättnad....Huj huj. Är nu klockan 02 ganska klar!

Jag har i alla fall tagit avsked av Exit som idag flyttar till nytt hem. Tårarna var nära. Den hanen har en speciell plats i mitt hjärta. Nu skall han bo och verka nere i Växjö någonstans hos en kennelägare som föder upp en ras som jag aldrig kommer att lära mig namnet på. Jag är övertygad om att det kommer att bli bra. Många utställningar hoppas vi på och jag hoppas träffa honom därute till våren. Han är ju grym i ringen den där Exit.Och så gooooo! Samtidigt går tankarna till familjen som fick ta farväl av Arras för några veckor sedan. Lille Tim som skall fara dit med ett flygplan och hälsa på....
Och vår Vilda. Det kommer över mig ibland med full kraft. Vilda och Exit, ett riktigt par!
I såna stunder är det ju tur att vi har Winter och Umza. Lilla Umza har charm och liv så det räcker och blir över...vad månne det bli av denna dam?:)

1 kommentar:

  1. Inte ett torrt öga här inte. Våra goa hundar.
    Fy vad jag saknar dem emellanåt.

    SvaraRadera