måndag 18 januari 2010

Så har man precis kommit igång...

...med jobbet efter all ledighet, så vaknar jag i morse med världens tjockhuvve. Förkyld och feberfrossa. Usch!
Anders for in till jobbet och jag fick klä på mig alla kläder och så tog vi en skogspromenad. Snöat har det gjort nästan hela dagen. Lite klickerträning har vi hunnit med under kvällen. Igår var vi åter igen i ridhuset, vilken uppslutning! Vi var enligt listan 30 personer, 37 hundar. Kul!
Nu har jag lagt på kommandot fot.....(tidigt va?) Nu ska Winter bara förstå att fot betyder det han redan kan. Vändningar på stället slipar vi på. Sånt är finemang att träna inomhus om våra golv inte var så jädrans hala. Winter kanar....men han är också den enda hunden som kanar på golvet. Har inte sett nån göra det tidigare....hm. Umza kanar minsann inte. Nu ligger han här nedanför mina bloggfötter, sovandes och ljudar som ko på en sommaräng. Umza hon snarkar som en karl.


Kul på träningen med så mycket olika raser. Jag är sååååå dålig på hundraser.
Jag hade inte en sån där bok som barn. Annette har lärt mig något nytt idag.


Jag var kaxig och sa att om man bara ställer in
kameran rätt så går det att ta bra bilder i ridhuset.
Jag tar tillbaks det!


.

3 kommentarer:

  1. Hahaa, så kan det blir....!
    ps. det finns att köpa en "lydnadsmatta" till kanande vovvar....hahaaaaaaaaaaa

    Kram Tuija

    SvaraRadera
  2. ...värt att testa...hahh
    Kram Tuija

    SvaraRadera